viernes, 11 de enero de 2008

Solidarity: Part 2

  • HUNGER IN THE WORLD
  • THE RIGHT OF EDUCATION FOR ALL

We’ve heard about exterior debpt a long time ago, our countries are helping the countries in debpt repay them, but what for? To open as soon as possible a new debpt to restart our economy?

We arent going to solve this problem of hunger in the world while cultivating industrial use plants to satisfy our need of gas.

Meanwhile, the price of basic material such as cereal are rising scandelously and poor countries will once again be in debpt.

Speaking of debpts, aren’t we also in debt to crush these countries under the weight of our needs?

Us, the youth, must protest against such inegality wich we do not understand

To protest, it´s thinking, and that’s already good.

But what´s the use if we just wait for things to change?

Everybody, react! Let’s unionize our efforts and show our parents, our theachers that we are able to take that challenge.

Thanks to their help and support, we are starting to react but we must stay in control of the situation and surpass ourselves

Let’s quote this phrase by Gandhi: “Misery is the greatest source of pollution”.

That’s our project and this is what we propose you to do with us:

  • A race against hunger

We´ve done it last year and we collected 9 000€ for Burundi (Africa). This year our objective is to collect 15 000€

It’s immediate and quite easy but it’s still charity.

But we still must do it because it´s unbearable that 24 000 people die daily of starvation while we are being picky with the fodd that is given to us.

We must also react ecologicly so that our help becomes more and more frequent and punctual.

How?

By favorising the right of education for all, the only reliable way to extinguish misery

Donations to poor classes seems like a good example of what we can do, because it helps them be more independent of us thanks to education.

martes, 18 de diciembre de 2007

La tolérance

La tolérance signifie la façon supporter un objet ou une personne.
C’est la capacité qu’a une personne à supporter des choses ou des idées qui ne sont pas d’accord avec sa façon de voir cet aspect.
Par conséquent, la tolérance sociale est l’attitude des personnes d’un groupe social, face à une personne ou un groupe de personnes d’une autre classe.
Par exemple, si un nouvel élève arrive au Lycée, il faut accepter ses différences et ne pas le laisser seul sans bien le connaître. Pas seulement au Lycée, il faut être tolérant avec les SDF et éventuellement être solidaire avec ceux-ci.La tolérance ne doit pas seulement être effective dans notre pays mais aussi dans les pays moins favorisés. Pour tolérer, il faut essayer de comprendre la situation et les pensées des autres personnes et se mettre à leur place. Il n’est pas facile mais il faut penser que nous sommes tous humains et qu’en faisant ceci, il va y avoir des personnes qui vont se sentir beaucoup mieux. La tolérance ne se limite pas au respect mais aussi à l’aide. On ne peut pas être solidaire si on n’est pas tolérant avec les autres.

martes, 11 de diciembre de 2007

La solidarité

Ce blog est dirigé aux élèves du Lycée français de Bilbao et aux membres de éco-parlement jeunes. Divers articles sur la solidaritée seront postés ici. Je vous invite a poster vos commentaires et lire mon blog